tisdag 2 juni 2009

fixar och funderar

Jag har besökt kommunhuset oftare än aldrig förr de senaste veckorna. Idag var jag där och röstade. I måndags lämnade jag in en protest till Barn- och utbildningsnämnden så att fler personer förhoppningsvis kan få möjlighet att läsa upp sina betyg på Komvux. Det får kanske ingen verkan, men nu har vi elever i alla fall sagt vad vi tycker.

Snart ska jag till Lund! Ska fika med S och A-K. Sen är det dags att ta farväl av utbytesstudenterna:( Det känns som att de precis kom.

Jag har bara lite kvar att göra i skolan, men tankarna spretar åt andra håll:
-Malmö häng med L
-salsadansande
-bra skönlitteratur (boktips för sommaren uppskattas!)
-Dalarna i juli
-Skottland i augusti
-Skillinge
-lata dagar i en park eller vid havet
-F:s hemkomst
och en massa annat!

1 kommentar:

FannyValentine sa...

Åh, ska du åka till Skottland. blir det ett besök hos Nessie kanske? :)

Får jag boktipsa lite skulle jag rekomendera The Last Summer (of you and Me) skriven av Ann Brashares och den är perfekt till strandläsning...

ses om två månader (om jag kunde få reda på mitt flygdatum snart)

kramkram