tisdag 20 maj 2008

Hypnotiserad?

Ibland är jag en riktig skeptiker. Som när det handlar om hypnos. Fungerar det verkligen? Själva tanken på att delta i en har aldrig fallit mig in. Inte att titta på det på TV heller.
Men ibland får en annan någon att öppna sina sinnen, prova på något nytt helt enkelt. Så idag gjorde jag det.
Det som fascinerar mig mest är ändå att någon kan få en att slappna av så mycket. Inte att killen i fråga fick mig att lyfta höger arm och sedan ta ner den igen. Snutten av Jingle Bells hörde jag aldrig. Men han kunde få mig att bli en sju årig elev igen, härlig känsla, var inte dåligt. Tilläggas bör är att vi var en grupp som utsattes för detta försök. Ingen fick svara på frågor. Eller kom i kontakt med sitt tidigare liv.
Blev jag hypnotiserad? Tveksamt.
Om jag kommer göra det igen får tiden utvisa men spännande var det allt.

1 kommentar:

Rosinha sa...

det var intressant ( om inte annat) att vara såpass avslappnad unders så lång tid!