torsdag 11 december 2008

Champagnedrickande i Köpenhamn!

Jag var i Köpenhamn idag. Konstigare besök har jag aldrig varit med om!
Det var julmys, besök av nya statsdelar (Österport rekommenderas), god mat, Illums ja allt det vanliga. Dock började dagen med att mamma höll på att bli överkörd, ena gubben visade grönt vis övergångsstället och den andra rött. Mamma såg bara den som visade grönt, lastbilen bara den röda..det kunde ha gått illa men vi sprang!

Efter allt shoppande hamnade vi på en italiensk restaurang, vi var tidigt ute. Kyparen som jag antog var italienare pratade något mellan svenska och engelska. Lite senare när vi börjar få sällskap på restaurangen av andra besökare, råkar mamma höra att kyparen är från Ecuador. Vilket så klart leder till att jag börjar prata med honom. Då vi har bott i samma stad är vi nästan polare och hux flux frågar han om vi vill ha champagne. Jag säger nej, notan. Mamma röstar mer på champagne, som tur är:) Efter lite mer pratande om Quito, Ecuador och annat hämtar han Panettone. För er som inte känner till Pannettone är det en italiensk fruktkaka, som bara är torr och smaklös i min mening men men med god champagnen i magen överlever man det mesta!

Förresten var det någon mer som fick provsmak av den nya "nyttiga" coca-colan på stationen imorse?
Hallå, coca-cola ska ju vara sött och sliskigt, inte innehålla c-vitamin..

Inga kommentarer: