söndag 14 december 2008

Stanna upp tillvaron!

Jag tror att jag har tagit igen alla missade luciatåg de senaste åren:)
Lussandet i korridoren var kanske inte helt enligt traditionerna, men det var det ju inte på SVT heller å andra sidan.

Som vanligt vill jag så mycket mer än vad som är möjligt. Tiden rusar iväg, jag vill att den ska stanna upp ett tag, så där två veckor. Som en i korridoren sa när man var liten kändes de sista tio dagarna till julafton som de längsta, går det att varva ner i den stressade tillvaron och få tillbaka den känslan?

I samband med luciahelgen har nu de tre programledarna för Musikhjälpen stängt in sig i en glasbur på Gustav Adolfs torg i Malmö. Idéen med programmet är bra, men att programledarna ska leva på flytande föda förhåller jag mig så där till. Det leder ju till en massa publicitet och uppmärksamhet kring frågan, men vill egentligen någon som svälter att andra ska göra det?

Inga kommentarer: