söndag 23 december 2007

God Jul


Jag hoppas alla får tid att bara vara under de kommande helgerna. Det är väl det julen är till för trots all stress med alla förberedelser.

Snart har halva tiden gått, var tar den vägen?
Jag tänker på alla saker som jag borde berätta om innan de blir ännu mer vardag. Men det får bli i januari. Nu är det en veckas semester i Bolivia som gäller. Landet som ligger mig snäppet varmare om hjärtat än Ecuador. Där har man äntligen röstat igenom den konstituerande församlingen men nu protesterar oppositionen för att de inte var med under röstningen. När det äntligen konstitueras en grundlag som tar hänsyn till ursprungsfolken blir det kaos. Mamma, jag lovar att vara försiktig men källor i Bolivia säger också att medierna överdriver situationen. För att läsa mer gå in på www.latinamerika.nu eller http://rebeckajalvemyr.blogspot.com/

Som utlandsboende, eller vad jag ska kalla mig!, är detta tiden då man verkligen saknar alla därhemma. Alla traditioner. Träffa släkt och vänner. Denna julen blir dock speciell eftersom jag ska fira med min bolivianska familj, som jag aldrig trodde att jag skulle återse så snart igen. Jag ser fram emot varm choklad kl 21 på kvällen, skåla in julen, äta middag kl 12 på natten och sen dansa framåt småtimmarna.

Jag saknar er enormt mycket!


Inga kommentarer: