tisdag 25 mars 2008

Framtidsplaner

Att flytta Ecuador närmre Sverige borde väl inte vara så svårt?
Det är min plan för framtiden:)

Dollarn sjunker och sjunker. Nu ligger den under 6 kronor. För oss volontärer är det bra, men hur ska det gå för befolkningen här när Correa samtidigt höjer priserna på råvaror. Jag är ingen ekonom, så kan inte vidarutveckla detta så mycket mer för tillfället, men viktigt att följa utvecklingen är det helt klart.

Snart är det lunchdags. Soppa, ris i massor, kyckling/fisk/kött och kanske efterrätt för 12 kronor. Tänk om det skulle vara så hemma?

2 kommentarer:

Saga sa...

Shit, jag blir så sjukt sugen på att åka tillbaka till Ecuador varje gång jag läser din blogg! Och konstigt nog spelar det ingen roll vad du skriver om, det kan liksom vara ösregn eller UBV-tjosan, krigsförklaringar hit och dit, Galapagos (ja särskilt då kanske), vulkanutbrott, killars sliskiga kommentarer eller solbrännan som kliar... Jag bara känner att jag vill dit. Jag kanske är lite störd på nåt sätt...

Saga sa...

Och förresten är jag med på att flytta Ecuador närmare Sverige! Typ på lagom tågåkaravstånd så man slipper dåligt klimatsamvete när man åker dit.