onsdag 19 mars 2008

Rest in peace

Ena stunden är man glad och dansar. I nästa får man ett besked så otänkbart, eller i den egoistiska världen är den det, att ens älskade kompis, bebis har avlivats. Visst var hon gammal, men vid min sida har hon kisemisen funnits så länge jag kan minnas. Men att hålla en sjuk gammak dam vid liv för sin egen skull går inte. Hon har det bättre nu utan krämpor. Det dåliga samvetet smyger sig på för att jag inte var där när det hände, men inte skulle det förändra något egentligen.
Den senaste veckan har varit så in i norden stressig att jag inte har hunnit blogga. Igår och iförrgår höll vi, FENOCIN och UBV, slutmöte i Cuenca. Ecuadors mysigaste stad, eller vad säger du Åsa? Det var intensiva dagar med konkreta förslag på förbättringar, avskedsmiddag, tal, sång och dans till min och många av praktikanternas och handledarnas stora glädje. I sådana stunder blir man så glad för att människor engagerar sig i sådana här verksamheter. Engagemanget finns och kommer spridas till Sverige.
Med påsken kommer några dagars ledighet. Med Tove, Willian, de nya solidaritetsarbetarna Christine och Malena samt en svensk journalist åker jag ikväll till playan:) Så en traditionell ecuatoriansk påsk blir det inte. Däremot några härliga dagar i gott sällskap och god mat.


Glad Påsk/ Feliz Pausca!

3 kommentarer:

Fru Å sa...

Mysigaste vackraste bästa! Glad att du håller med mig :) Så jättetråkigt med din kisse. Extrastor kram till dig. När kommer du hem?

Ellen sa...

hej, vad tråkigt med katten! hjärtat brister! kramar i massor /e

Linn sa...

aaah :( ja blir också lite ledsen. hon var nästan en nära vän!
hälsa malena. ja tror hon är väldigt trevlig.

kraaam ha en bra påsk!!