söndag 23 mars 2008

Räkfrossa

Jag är trött på räkor. Efter att tillsammans med Lotta, framförallt, ha provat alla räkrätter som finns i Monpiche ska det nu bli gott att äta lite annan mat i en vecka innan det är dags för nästa strandbesök. Nästa gång är det visserligen jobb som gäller, men ändå.

Sola, bada, bestämma var och vad man ska äta har varit de stora frågorna i helgen. Vi besökte även en paradisstrand, åkte kanot byggd för fem ecuatorianer och tre svenskar, båt och bil. Dansa salsa på stranden och/eller hoppa i vågorna var vår motion.

Imorgon om två veckor åker jag hem, kan ni förstå var tiden tar vägen? Mina barn lämnar sin mamma på torsdag morgon för att åka hem till sina nära och kära. Jag kommer sakna de.

2 kommentarer:

FannyValentine sa...

här sitter jag och kan inte sova och då tänkte jag slänga in en kommentar till dig, det gäller att utnyttja tiden väl :)
synd att jag missade ditt telefonsamtal idag, hade varit trevligt att snacka lite.
tråkigt med Tilda, men även djur blir gamla, tyvärr.
hoppas att du har kul din sista tid i Equador, kramkramkram

FannyValentine sa...

loggade in innan idag, egentligen är klockan 00.01, bara så du vet. inte konstigt om jag inte hade kunnat sova vid fyra ;)