tisdag 5 februari 2008

Böcker, böcker!

Jag sträckläser böcker som jag inte har gjort på flera år. UBV har ett helt godkänt bibliotek! Isabel Allende, Joyce Carol Oates, Mustafa Can. Ja listan kan göras lång. Mitt långvariga försök att bli mer intelektuell verkar äntligen gå i lås:)
Fast borde läsa mer på spanska, har ju Hundra år av ensamhet som jag bläddrar i lite då och då.

På fredag kommer Emma äntligen hit, så för tillfället räknar jag mest ner dagarna. Kollar lite i guidernas guide, Lonely Planet, när jag planerar vad vi ska göra. Cuenca, Banos, Otavalo..Galapagos är bokat, i alla fall flygresan. Det namnet kan verkligen göra folk avis, snäll som jag är kan jag inte låta bli att nämna det då och då..Synd bara att det är så dyrt. Även om det är billigare för ecuatorianer, som alla inträden är till nationalparker, är det många som aldrig kommer komma dit.

Igår kväll kom en glad överraskning gående på Colon när jag letade taxi. Pati, mi mami, kom spatserande från Floresta, området vi bor i båda två. Vi stirrade på varandra, som man gör när man träffar på någon oväntat eller inte är säker på vem det är, tills vi brast ut i gapskratt bägge två och omfamnade varandra. En vanlig måndag när Pati är på jobbet brukar vi ha följe hem. En bättre gåtaxi finns inte! Så skönt att jag får min normala Pati dos denna veckan. Hon är rätt bra på att skaffa taxi också:)






1 kommentar:

Fru Å sa...

Åååå pati!! Jag vill också åka gåtaxi!! krama henne massor från mig.
och kramar till dig också, såklart...