onsdag 6 februari 2008

Vulkanutbrott inatt

Just det mamma, det var ett vulkanutbrott inatt..
Men det visste inte jag, det stod ju inte i tidningen.
Nej om vulkanutbrottet i Tungurahua står det inget om i svenska medier. Ingen har skadats, så intresset är inte överdrivet även om det är "red alert". Mina barn praktikanterna, som bor i närheten, mår bra. De hör vulkanen, någon såg fönstret skaka, men de är coola. Att se vulkanen spruta lava är facinerande. Jag vill åka dit!
Barnen i området får inte gå till skolan, folk har evakuerats. För tillfället har vulkanen lugnat ner sig, men naturen säger helt klart ifrån med allt regn och utbrottet som varit den senaste tiden.
Men det är ändå rätt ballt:)

1 kommentar:

Ellen sa...

Jag läser tidningar som min huvudsakligau uppgift men hade missat det... men tack vare ditt mail klarade jag frågan på DNs nutidstest! ;)