torsdag 10 januari 2008

Sjuker

Min säng har varit min borg de senaste dagarna. Helt perfekt när man inte alls har andra saker att göra. Så här förkyld har jag inte varit på länge, men det säger jag varje gång det bryter ut. Igår eftermiddag gick jag, eller jag tog en taxi hem, och hamnade med en helt galet pratglad taxichaffis som efter att sagt till mig att inte köpa frukt på gatan frågade "hur många år har du varit här då?"
På Apoteket hittade farmaceuten på synonymer för allt jag sa för att beskriva mina sympton. Efter att ha tittat på i princip allt de hade köpte jag hostmedicin. Den verkar fungera. Jag hostar mindre i alla fall. På tal om Apotek, vad händer därhemma på den fronten? Ska det privatiseras? Min källa är Facebook om ni undrar.

1 kommentar:

Fru Å sa...

Å stackars, här sitter vi i varsitt land på varsin kontinent och är sjuka båda två. det suger! Kan tänka mig att ecuadoriansk hostmedicin är fan så mycket mer effektiv än svensk, dock. Den räcker inte så långt. Men nu har jag äntligen blivit så pass frisk att jag orkar ge mig ut på gatan. I korta små omgångar. Och jag som har skyllt allt på kalla Sverige. Känns på nåt sätt bra att veta att man blir sjuk i ecuador också. Jag hoppas du blir frisk snaaart, massa kramar!!